Puk...Puk...Puk... Kontrola RODO

Puk...Puk...Puk... Kontrola RODO

Minęło już ponad 2 miesiące od pamiętnej daty 25 maja 2018r., która miała zmienić bieg historii  🙂  Jak wiemy wszyscy – nie zmieniła:) …. przynajmniej na razie.

Ci co wdrożyli RODO – nadal działają, a Ci co nie wdrożyli – …. też. Niektórzy co prawda mają już na swoim koncie pierwsze publiczne „samobiczowanie” przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ale skoro była taka potrzeba, to trzeba było to zrobić.

Od kilku dobrych miesięcy wdrażam RODO w kolejnych firmach. Z praktyki podrzucam Wam pierwszą radę z cyklu: RODOradzi.  

Jeśli przy udzielaniu zamówienia skorzystałeś lub nadal korzystasz ze środków unijnych (a okres trwałości Twojego projektu się jeszcze nie skończył) – zadbaj szczególnie o to by RODO zostało wdrożone w Twojej organizacji.

Dlaczego?

Prawdopodobieństwo, że  będziesz musiał wykazać przed kontrolującymi przestrzeganie przepisów RODO jest prawie pewne.

Z czego to wynika?

Kontrola dokonywana przez Instytucje Pośredniczące  bądź inne podmioty rozdzielające środki unijne  dotyczy nie tylko przestrzegania przez Beneficjentów przepisów ustawy Prawa zamówień publicznych czy Wytycznych  ale także  kontroli przestrzegania przez Beneficjentów innych obowiązujących przepisów prawa .

Wiele obsługiwanych przeze mnie firm (które udzieliły już zamówień, ale okres trwałości projektu jeszcze się nie skończył) otrzymały już pisma/informacje od podmiotów kontrolujących, że kontrola przestrzegania przepisów prawa w ich przypadku będzie obejmowała także przestrzeganie RODO i innych przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.

Nie ma na co czekać!

PS. Tak na marginesie,  warto wdrożyć RODO nie ze względu na strach przed kontrolami, ale przede wszystkim ze względu na to, że w organizacji robi się porządek:)

Jeśli macie pytania odnośnie RODO, zapraszam do kontaktu