Negatywne wpisy w internecie

   Negatywne wpisy na portalach społecznościowych i forach dyskusyjnych, które zawierają obraźliwe czy nieprawdziwe informacje, są coraz częstszym problemem. Dotyczą one nie tylko osób prywatnych, ale również przedsiębiorców, którzy ponoszą straty zarówno wizerunkowe, jak też materialne. Tymczasem od opinii, z którymi zapozna się potencjalny klient, zależy, czy zdecyduje się on skorzystać z usług lub produktów takiego przedsiębiorcy. Renoma firmy, budowana przez lata, może zostać bardzo szybko zniszczona przez opinie, które zazwyczaj nie są w żaden sposób weryfikowane. Negatywne wpisy, zwłaszcza te zamieszczone na dużych portalach czy forach internetowych, wpływają na pozycjonowanie i często pojawiają się w wynikach wyszukiwania wyżej niż strona przedsiębiorcy, pociągając za sobą poważne konsekwencje, takie jak utrata zaufania wśród potencjalnych lub obecnych klientów.   Różnego typu badania wyraźnie wskazują, że nie można lekceważyć negatywnych opinii pojawiających się pod adresem przedsiębiorcy w internecie. Internauci czytają opinie w internecie, ufają im i sugerują się tymi opiniami przy podejmowaniu decyzji.

   Nie można liczyć na to, że sytuacja unormuje się samoistnie. Pozostawienie negatywnych treści bez jakichkolwiek działań może poważnie zagrozić renomie firmy i mieć nieodwracalne skutki. Dlatego warto podjąć odpowiednie kroki w celu ich usunięcia.

   Negatywne wpisy w internecie mogą naruszać dobra osobiste , które podlegają ochronie na gruncie kodeksu cywilnego. Administrator strony może także ponosić odpowiedzialność za wpisy użytkowników na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną , jeżeli wie o bezprawnym ich charakterze i nie uniemożliwi niezwłocznie do nich dostępu.

   Warto podjąć więc właściwe kroki i zawalczyć o dobre imię.