Zwrot wpłaconej zaliczki za rezerwacje hotelu z powodu koronawirusa.

Pytanie z dnia 16 kwietnia 2020

Witam.
Wpłaciłam 25% zaliczkę za rezerwację pobytu w hotelu, czy mam prawo do zwrotu zaliczki z powodu pandemii w Polsce. W regulaminie oświadczyli, że zadatek nie podlega zwrotowi, jednak sytuacja w kraju jest nadzwyczajna

Dzień dobry, Szanowna Pani, Zaliczka co do zasady podlega zwrotowi w związku z niewykonaniem umowy. Posługuje się Pani jednak również określeniem zadatek, który to już stanowi inną instytucję uregulowaną w art. 394 kodeksu cywilnego. Konieczne zatem jest sprecyzowanie w Pani sytuacji, czy wpłata została zdefiniowana jako zaliczka, czy też zadatek, wreszcie należy zapoznać się z regulaminem hotelu. Zapraszam do kontaktu mailowego: marcin.glusek@rewolinski.com Z poważaniem, Marcin Głusek radca prawny

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 kwietnia 2020 16:30 Zmodyfikowano dnia: 16 kwietnia 2020 16:30

Dzień dobry, zaliczka zawsze podlega zwrotowi. Zadatek również powinien zostać zwrócony, o ile w dacie, gdy pobyt miał się odbyć, było to niemożliwe na mocy wprowadzonych zakazów. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 2 z dnia 16 kwietnia 2020 17:03 Zmodyfikowano dnia: 16 kwietnia 2020 17:03 Obejrzało: 432 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Odpowiedź na pytanie wymaga doprecyzowania, czy wpłacono zaliczkę, czy zadatek. Wymaga również dokonania analizy regulaminu i ewentualnych zapisów o sile wyższej w nim się znajdujących. W razie dalszych pytań, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, adw. Julia Szkudlarek, tel. 693 728 028 info@kancelariaszkudlarek.pl

Odpowiedź nr 3 z dnia 17 kwietnia 2020 10:07 Zmodyfikowano dnia: 17 kwietnia 2020 10:07

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.