Pytanie z dnia 10 lipca 2016

Zwracam się z prośbą o radę w sprawie możliwości zwrotu samochodu z powodu niezgodności towaru z opisem. Dnia 29 czerwca 2016 roku kupiłem samochód w komisie samochodowym w Lubiczu Dolnym. Ogłoszenie o sprzedaży samochodu znalazłem na portalu OLX. Na stronie tej były informacje, że samochód jest nieuszkodzony i bezwypadkowy oraz opis: „Auto sprowadzone z Niemiec opłacone przygotowane do rejestracji koszt rejestracji 256zł wizualnie i techniczne w bardzo dobrym stanie wyposażenie klimatyzacja elektryczne szyby elektryczne lusterka centralny zamek RADIO ABS wspomaganie kierownicy kierownica skórzana i wiele innych dodatków dwa kluczyki komplet dokumentów silnik suchy i dynamiczny zawieszenie w idealnym stanie POLECAM I ZAPRASZAM Lokalizacja Lubicz Dolny 2km od TORUNIA”.
Po przyjechaniu do komisu aby samochód obejrzeć, właściciel zachwalał towar, mówiąc że wszystko w nim jest zrobione i jedyny koszt jaki trzeba ponieść, to koszt ubezpieczenia i rejestracji. Po zakupie pojechałem tym samochodem do mechanika, który powiedział, że stan samochodu jest tragiczny. Uznał, że samochód ten prawdopodobnie był zalany oraz po dużym wypadku, którego skutki ktoś próbował zamaskować. Ja jako osoba która nie ma doświadczenia w tym temacie nie zauważyłem tego w komisie w chwili kupna, naiwnie zaufałem sprzedawcy. Za samochód zapłaciłem 7500 zł, do tej chwili aby móc nim jeździć musiałem wydać 2000zł a teraz co chwilę coś nowego jest do naprawy.Aktualnie okazało się, że nie działają tylne hamulce oraz okazało się, że prawdopodobnie przez zalanie jest bardzo duża korozja która została zamalowana w sposób bardzo amatorski.
Chciałbym bardzo zwrócić samochód do komisu przez niezgodność towaru z opisem ale serwis OLX nie chce mi wysłać oryginalnego usuniętego już ogłoszenia, abym mógł mieć dowód, niezgodności towaru z opisem. Kontaktowałem się z serwisem i powiedziano mi, że mogą wydać to ogłoszenie tylko organom ścigania. Nie chciałbym dawać sprawy do sądu, chciałbym oddać samochód do komisu i odzyskać swoje 7,5 tysiąca. Czy mam do tego prawo? Jeżeli mam, to co mam zrobić, jak właściciel nie przyjmie zwrotu?

Dzień dobry, aby odnieść się szczegółowo do problemu niezbędnym pozostaje analiza zawartej umowy sprzedaży. Niemniej jednak co do zasady w pierwszej kolejności może Pan żądać usunięcia wad, które ujawniły się po dokonaniu sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny. Jeżeli sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności nie usunie wad to będzie możliwe odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu uiszczonej ceny w zamian za zwrot samochodu. Dokładna odpowiedź winna jednak nastąpić po analizie zawartej umowy i dokumentów sprawy. W tego typu sytuacji warto wystosować oficjalne pismo do sprzedawcy. Pozdrawiam, Bartosz Fedoryga, aplikant radcowski

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 lipca 2016 22:51 Obejrzało: 278 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.