Zniesławienie wykonawcy na platformie zleceń freelancera.
Pytanie z dnia 07 listopada
Spór na platformie X - wykonawca działał zgodnie z regulaminem, zleceniodawca publikuje oszczercze opinie po automatycznym zamknięciu zlecenia
Realizowałem zlecenie zgodnie z briefem. Przesłałem projekty i czekałem na feedback 6 dni. Klient tłumaczył się chorobą. Wspomniałem o możliwości przedłużenia terminu w X, ale ostatecznie zapomniałem to zgłosić. Klient jednak nie skorzystał z opcji zgłoszenia uwag lub wstrzymania płatności przed automatyczną akceptacją projektu po kolejnych 6 dniach ciszy. Po zamknięciu zlecenia klient obrażał w wiadomościach prywatnych i publikuje oszczercze opinie ("SCAM", "wyłudzenie") na X i gowork. Czy takie oskarżenia stanowią podstawę do roszczeń? Co robić gdy platforma nie widzi problemu?
Chronologia zdarzeń:
08.10.2025 - Rozpoczęcie współpracy. Przystąpiłem do realizacji zlecenia zgodnie z briefem.
14.10.2025 - Wysłałem klientowi pierwsze wersje projektów z prośbą o feedback dotyczący kierunku prac.
16.10.2025 - Wysłałem przypomnienie o potrzebie feedbacku, informując że bez informacji zwrotnej efekt końcowy może odbiegać od oczekiwań.
20.10.2025 - Klient poinformował o chorobie, obiecując przesłanie poprawek "w ciągu godziny". Tego samego dnia wysłałem gotowe animacje do zaakceptowania bo termin na wykonanie zadania minął. Rozpoczął się 7 dniowy okres na akceptację lub zgłoszenie poprawek.
21.10.2025 - Klient poinformował o przesłaniu komentarzy w Figmie. Odpowiedziałem, że nie widzę żadnych komentarzy, co udokumentowałem zrzutem ekranu.
27.10.2025 - Klient ponowił prośbę o sprawdzenie komentarzy w Figmie.
29.10.2025 - Klient zapytał czy widziałem komentarze i dlaczego nie przedłużyłem terminu.
Po 6 dniach ciszy tj. 29.10.2025 - Projekt został automatycznie zamknięty przez system Useme zgodnie z regulaminem platformy.
Klient zaczął eskalować konflikt, używając określeń: "wykiwałeś mnie", "tchórz", "oszust", "gówniana robota", "wyłudzenie", "SCAM". Ja uporczywie zgłaszałem by skierował się do platformy z tym problemem. Platforma nie widzi problemu w obraźliwym wpisie który został powielony na platformie GoWork.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.



