Zmiany w prowadzeniu akt osobowych od 2019 roku
Pytanie z dnia 03 stycznia 2019
Przeczytałem, ze od stycznia 2019 roku jest zmiana w prowadzeniu akt osobowych i przechowywania dokumentów pracowniczych elektronicznie. Czy można te akta przechowywać bezpiecznie w chmurze, zeskanowane? Czy to bedzie zgodne z prawem? Czy muszą tu być zachowane jakieś procedury bezpieczeńswtwa danych, jakie minimalne warunki musi spełniać takie przechowywanie akt?
Dzień dobry, zgodnie z obowiązującymi przepisami "zmiana postaci dokumentacji pracowniczej z papierowej na elektroniczną następuje przez sporządzenie odwzorowania cyfrowego, w szczególności skanu, i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną pracodawcy lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym upoważnionej przez pracodawcę osoby, potwierdzającym zgodność odwzorowania cyfrowego z dokumentem papierowym." Szczegółowe wymagania dotyczące tworzenia i przechowywania dokumentacji w postaci elektronicznej zostały opisane w rozdziale 3 Rozporządzeniu Ministra Rodziny, pracy i polityki społecznej z 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.