Zmiany w prowadzeniu akt osobowych od 2019 roku

Pytanie z dnia 03 stycznia 2019

Przeczytałem, ze od stycznia 2019 roku jest zmiana w prowadzeniu akt osobowych i przechowywania dokumentów pracowniczych elektronicznie. Czy można te akta przechowywać bezpiecznie w chmurze, zeskanowane? Czy to bedzie zgodne z prawem? Czy muszą tu być zachowane jakieś procedury bezpieczeńswtwa danych, jakie minimalne warunki musi spełniać takie przechowywanie akt?

Dzień dobry, zgodnie z obowiązującymi przepisami "zmiana postaci dokumentacji pracowniczej z papierowej na elektroniczną następuje przez sporządzenie odwzorowania cyfrowego, w szczególności skanu, i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną pracodawcy lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym upoważnionej przez pracodawcę osoby, potwierdzającym zgodność odwzorowania cyfrowego z dokumentem papierowym." Szczegółowe wymagania dotyczące tworzenia i przechowywania dokumentacji w postaci elektronicznej zostały opisane w rozdziale 3 Rozporządzeniu Ministra Rodziny, pracy i polityki społecznej z 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 stycznia 2019 12:49 Zmodyfikowano dnia: 3 stycznia 2019 12:49 Obejrzało: 144 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.