Zmiana terminu lotu a odszkodowanie.

Pytanie z dnia 18 września 2020

Witam, wykupilismy wakacje z Katowic do Zakhyntos, Lot miał się odbyć 18 września o godzinę 2:45 został odwołany i przesunięty na godzinę 14( lot z innych lini lotniczych odbył się z 40 minutowym opóźnieniem) czekając 40 minut do odprawynokolo godziny 1:30 dostaliśmy informacje, ze lot zostaje przesunięty na 14 po przybyciu na lotnisko dostaliśmy informacje, ze jest to jednak godzina 16, po przejściu kontroli bezpieczeństwa dostaliśmy informacje ze lot odbędzie się o godzinę 18. Jest to jeden dzień mniej z wczasów które wykupiliśmy oraz zszargane nerwy m, ciagle czekanie bez potwierdzonych informacji, jeżdżenie do domu i z powrotem. Proszę o informacje, czy można wnioskować o odszkodowanie w takiej sprawie?

Dzień dobry można dochodzić odszkodowania od linii lotniczych, za opóźnienie w locie. W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com

Odpowiedź nr 1 z dnia 21 września 2020 12:53 Zmodyfikowano dnia: 21 września 2020 12:53 Obejrzało: 320 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

W takiej sytuacji istnieje możliwość dochodzenia odszkodowania za opóźniony lot. W razie dalszych pytań, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, adw. Julia Szkudlarek-Jałowska, tel. 693 728 028, info@kancelariaszkudlarek.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 września 2020 15:35 Zmodyfikowano dnia: 21 września 2020 15:35 Obejrzało: 319 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. 1. Odpowiedzialność odszkodowawcza linii lotniczych zależy tutaj od przyczyny powstania opóźnienia. Jeżeli była to np. awaria samolotu to odszkodowanie będzie się Państwu należeć. Jeżeli opóźnienie spowodowane było np zmianą pogody, strajkiem itp. to uzyskanie odszkodowania może się okazać niemożliwe. 2. Co do zasady, w sytuacji opóźnienia większego niż 3 godziny każdy pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości od 250 do 600 €. Natomiast jeśli lot jest opóźniony więcej niż 5 godzin, można żądać zwrotu całości opłaty za bilet. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 3 z dnia 21 września 2020 15:48 Zmodyfikowano dnia: 21 września 2020 15:48 Obejrzało: 318 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.