zmiana stanowiska pracy,

Pytanie z dnia 05 grudnia 2018

Witam, jestem pracownikiem zatrudnionym na umowę o pracę na czas nieokreślony. W firmie zatrudniony od 3,5 lat. Firma produkcyjna ok 150 - 200 pracowników. Od około 2óch lat pracowałem w biurze w dziale planowania produkcji. We wrzesniu tego roku otrzymałem od dyrektora polecenie zmiany stanowiska i miejsca pracy, tzn przeniesiono mnie do biur hali produkcyjnej. Zmiana stanowiska nastąpiła na podstawie delegacji, z datą od 01/10/2018. W treści delegacji nie sprecyzowano nowych obowiązków tylko ogólnie napisano, że mam obowiązek wykonywania obowiązków dyrektora który od tego dnia jest moim bezpośrednim przełożonym. Do nowych obowiązków należy kontrola procesu produkcyjnego, sprawdzanie czasów produkcyjnych przygotowywanie raportów itp. A więc praca zarówno przy biurku jak i na hali produkcyjnej. Z tego co się orientuję na taką delegację można wysłać pracownika na max 3 miesiące, a więc w moim przypadku do końca grudnia 2018. Nowe stanowisko nie do końca mi odpowiada, a biorąc pod uwage sytuację w firmie, na stare stanowisko powrotu już nie mam. Zakładam więc następujące scenariusze:
1. Pójdę do dyrektora po nową umowę w związku z całkowitą zmianą stanowiska, i w odpowiedzi usłyszę, że umowy nie dostanę tylko przedłużenie delegacji - w tym przypadku moje pytanie jest takie czy możliwe jest przedłużanie delegacji? Czy mogę się nie zgodzić na kolejną delegację?
2. Otrzymam nową umowę, na przyjęcie której się nie zgodzę - pytanie czy mogę się nie zgodzić? Jeśli tak, co wiąże się z odmową przyjęcia nowego stanowiska? Wydaje mi się, ze oznacza to powrót na stare stanowisko, ale tu mogę usłyszeć, że moje stare stanowisko zostało zlikwidowane. Czy w takiej sytuacji pracodawca powinien mi wręczyć wypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska? Jeśli tak to czy przysługuje mi odprawa w związku z likwidacją stanowiska? Jaka odprawa? Wiem, że temat odpraw jest dosyć złożony, i w takiej sytuacji powinienem wykazać obiektywne przyczyny odmowy przyjecia nowego stanowiska. Czy za takie przyczyny można uznać fakt częściowej pracy na hali produkcyjnej, gdzie panuje hałas, zapylenie, oraz używane sa niebezpieczne środki w tym łatwopalna chemia do pracy przy której konieczna jest maska oraz okulary? Czy aby możliwe było wykazanie takich przyczyn, w nowej umowie musi być zaznaczone w ramach obowiązków również praca na hali produkcyjnej? Jesli to możliwe proszę o jakieś chronologiczne przedstawienie kolejności króków które powinienem podjąć. Tzn do kiedy powinienem upomniec sie o nową umowę, do kiedy pracodawca powinien ją przedstawić itp Będe wdzięczny za kontakt.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.