Zasadność roszczenia,rękojmia

Pytanie z dnia 30 września 2019

Dzień dobry.
Porada odnośnie rękojmi. Wydana pompa ciepła była 21.07.2017r.
Czy roszczenie jest zasadne? Pani przysłała reklamację na e-mail 18.09.2019r. Nie mamy pewności czy dany produkt uległ awarii w czerwcu jak opisuje.
Ponadto zauważając wadę w 23 miesiącu, powinna ją zgłosić ?
Czy użytkując dalej urządzenie wadliwe , nie postępowała nie zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia? Nie przeprowadziła również przeglądu serwisowego po 12 miesiącach.


Witam,

Kontaktuję się w sprawie reklamacji na pompę ciepła.
Pompa przestała pokazywać informacje na wyświetlaczu, jakoś w czerwcu 2019r.
Wyświetlacz świecił na niebiesko, ale nic nie było na nim widać. Mimo to pompa cały czas działała.
Nie zgłaszano reklamacji w czerwcu, ponieważ pompa była w gospodarstwie domowym niezbędna i musiała pracować przez okres letni bez przestojów.
2 dni temu, po telefonie do instalatora z państwa firmy, który instalował pompę w 2017 roku, odołączono ją od prądu i wyczyszczono. Liczyliśmy na to, że po tym zabiegu pompa znów zacznie pracować normalnie.

Niestety nic to nie dało. Teraz pompa wcale się nie uruchamia. Od odłączenia nie działa.

Instalator kazał nam skontaktować się z serwisem. Skoro jednak chcemy skorzystać z reklamacji z tytułu rękojmi to reklamację musimy zgłosić do sprzedawcy a nie do gwaranta /serwisu.
Z uwagi na to, że usterka powstała i została zauważona w okresie 2 lat od zakupu urządzenia prosimy o uznanie naszej reklamacji z tytułu rękojmi. Zgodnie z zasadą że na zgłoszenie takiej wady konsument ma rok od jej zauważenia.

W związku z tym piszę do Państwa i zgłaszam reklamację na dany produkt.
Podstawa prawna : rekojmia. Żądanie klienta : naprawa lub wymiana.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.