zakupy przez internet a brak gwarancji na towar
Pytanie z dnia 08 sierpnia 2019
Dzień dobry. Kupiłem w sklepie internetowym dużej sieci handlowej (outlet) smartfon z opisem "Demo". Telefon miał być sprawny. Wersja demo oznacza według mnie tylko to, że był na ekspozycji. Na opakowaniu była naklejka z danymi dystrybutora, a pod nią druga z napisem "Not for sale". Telefon ma problem z głośnikiem. Sony odmówiło naprawy twierdząc, że "wada jest wynikiem niewłaściwego użytkowania". Jak produkt not for sale trafił do sprzedaży? Czy mam prawo do zwrotu towaru jako niezgodnego z opisem? Produkty not for sale nie mają gwarancji, ten (po numerze imei) ją ma, ale mi jej odmówiono. Czuję się oszukany. Telefon kosztował ponad 1000 PLN.
Piotr Szymański Radca prawny
"Szymański & Tyrzyk Kancelaria Radców Prawnych Sp.p."
Wierzbięcice 6/8, 61-568 Poznań
Szanowny Panie wszystko zależy od treści oferty zamieszczonej przez sprzedawcę przed sprzedażą, z którą to ofertą miał Pan możliwość się zapoznać. Jeżeli sprzedawca nie poinformował Pan o wadzie głośnika a Pan niezwłocznie po otrzymaniu urządzenia o stwierdzonej wadzie zawiadomił sprzedawcę, to prawdopodobnie skuteczne będą Pana roszczenia z tytułu uchylenia się od czynności prawnej zawartej pod wpływem błędu lub też ewentualne roszczenia z tytułu tzw. rękojmi.

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.