Zaginiona przesyłka. Odpowiedzialność firmy przewozowej czy serwisu?

Pytanie z dnia 26 maja

Dzień dobry,
Mam problem z serwisem X.

Oddałem im laptopa do naprawy 7 marca i zapłaciłem dużą kwotę za usługę. Według informacji od serwisu, naprawa została zakończona 12 marca. Poprosiłem o odesłanie sprzętu na mój adres domowy. Serwis skorzystał z usług firmy kurierskiej DHL, ale przesyłka zaginęła.

Kontakt z DHL nie ma sensu – poinformowali mnie, że umowa została zawarta z nadawcą i tylko nadawca może zgłosić reklamację i żądać odszkodowania.

Na tej podstawie domagam się zwrotu pieniędzy bezpośrednio od serwisu. Oni jednak próbują zmusić mnie do zrzeczenia się roszczeń i skierowania sprawy bezpośrednio do DHL.

Wysłałem do nich oficjalne pismo z żądaniem rekompensaty za utracony laptop, ale nie odebrali przesyłki. Nie odpowiadają na moje telefony, a na e-maile reagują bardzo niechętnie.

Pisałem do UOKiK i innych instytucji, ale nie otrzymałem żadnej pomocy. Kontaktowałem się także z Apple, ale bez efektu.

Nie mówię po polsku i bardzo trudno jest mi samodzielnie dochodzić swoich praw.
Proszę o pomoc – co mogę zrobić w tej sytuacji? Do kogo się zwrócić i jak mogę zmusić serwis do zwrotu pieniędzy?

Dzień dobry, do udzielenia pomocy prawnej w tej sprawie niezbędne jest zapoznanie się z całością Pana korespondencji z serwisem. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 maja 2025 15:13 Zmodyfikowano dnia: 27 maja 2025 15:13 Obejrzało: 28 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Whether you are right depends on whether the seller could influence the choice of the transport company (Article 548 of the Civil Code)

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 maja 2025 14:01 Zmodyfikowano dnia: 30 maja 2025 14:01 Obejrzało: 5 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.