Zadatek na auto z salonu. Rekompensata.

Pytanie z dnia 04 stycznia 2021

Dzień dobry,
Zawarłem umowę w czerwcu 2020 z salonem na zakup samochodu. Zapłaciłem zadatek, termin wydania samochodu ustalono na koniec listopada. W dniu 30.11.2020 otrzymałem zawiadomienie o opóźnieniu w dostawie i nowym terminie dostawy. Następnie 29.12.2020 poinformowano mnie telefonicznie, że samochód w wybranej specyfikacji nie zostanie wyprodukowany. Jakiej rekompensaty mogę oczekiwać?

Bez szczegółowej analizy stanu faktycznego, nie można jednoznacznie się wypowiedzieć, gdyż znaczenie będą mieć okoliczności, które spowodowały, że samochód w wybranej specyfikacji nie może zostać wyprodukowany. Wstępnie można założyć, że może Pan ubiegać się o zwrot dwukrotności sumy wpłaconego zadatku, zgodnie z art. 394 par. kodeksu cywilnego.

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 stycznia 2021 14:33 Zmodyfikowano dnia: 4 stycznia 2021 14:33

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.