Pytanie z dnia 04 maja 2017

Wzlistopadzie zeszłego roku postanowiłem z kolegom założyć działalność jako spółka.Zakres naszych usług miał mieć zakres międzynarodowy, jednak pierwsze zlecenie nie wypaliło i postanowiliśmy zawiesić działalność. Niestety nie dopełniliśmy jednej formalności w urzędzie miasta to też nasza spółka nie była zalegalizowana. Jednak urząd skarbowy domaga się vat-7 za ten rok i wymaga go elektronicznie. Czy mogę jakoś to rozwiązać bez kupowania drogiego podpisu elektronocznego?

Witam serdecznie, generalnie od 2017 r. faktycznie istnieje obowiązek składania deklaracji VAT-7 drogą elektroniczną. Jest jednak okres przejściowy do 2018 r. dla wybranych spółek. Jeżeli Panów spółka na ten okres przejściowy się nie łapie, to trzeba będzie wykupić podpis elektroniczny. Ceny podpisów elektronicznych też nie są już tak drogie, podpis można uzyskać od 200 zł. Ze swojej strony radziłbym kontakt z biurem rachunkowym. Biuro rachunkowe może złożyć w imieniu spółki deklaracje, nie będzie potrzebny podpis elektroniczny. Pełnomocnictwa można udzielić pisemnie. Poza tym księgowa pomoże Panom uporać się z innymi formalnościami. Z doświadczenia wiem, że przy tego rodzaju sytuacjach, gdzie spółka w sumie żadnej działalności nie prowadziła, ale nie zostały dochowane wszystkie formalności, rodzi znacznie więcej problemów. Lepiej skorzystać z profesjonalnej pomocy. Zapewne, jak spółka w ogóle działalności nie prowadziła, trzeba będzie złożyć tzw. zerowe deklaracje. Wsparcie ze strony biura rachunkowego nie powinno być drogie, a raz na zawsze pozwoli zamknąć ten temat. Pozdrawiam Michał Jadżyn radca prawny

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 maja 2017 16:58 Zmodyfikowano dnia: 4 maja 2017 16:58 Obejrzało: 222 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.