Wysoki rachunek za nieautoryzowane SMS-y – prawa abonenta wobec operatora sieci komórkowej.

Pytanie z dnia 29 października

Witam, mam taki problem. Od operatora sieci komórkowej dostałem rachunek na kwotę ponad 1000,00 zł. okazało się że ktoś włamał mi się na tel. albo nie wiem w jaki sposób ale jednego dnia wysłano ok 2800 sms za granicę do Czech. operator naliczył rachunek zgodnie z cennikiem usług. nie uznano reklamacji wskazując, iż opłaty naliczono za aktywności w systemie wskazując jednocześnie, iż złośliwe programy lub aplikacje mogą być przyczyną masowej wysyłki smsów. operator nie ma wpływu na te aplikacje i zabezpieczenia w moim telefonie a opłaty na fakturze naliczono prawidłowo zgodnie z cennikiem. chciałabym się odwołać ale nie wiem gdzie szukać argumentów na jakie przepisy prawne zwrócić uwagę, jak się przed tym obronić. kompletnie nie wiem gdzie szukać podstaw prawnych które pozwoliły by mi uchronić się przed zapłatą tak wysokiego rachunku, a smsy były wysyłane bez mojej wiedzy i zgody z góry bardzo dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi.

Dzień dobry. 1. W tej sytuacji należy złożyć na piśmie reklamację do operatora, w której zakwestionuje Pan obciążenie . Należy także zażądać szczegółowego rozbicia rachunku (dokładne numery docelowe, treść SMS , daty i godziny itp. a także zabezpieczenia i zachowania logów. Szczegółową procedurę wraz z wzorem pisma może Pan znaleźć na stronie UKE (cik.uke.gov.pl). 2. Można także zgłosić sprawę na Policję jako podejrzenie przestępstwa (np. nieuprawnione użycie urządzenia/świadczeń). 3. Dodatkowo można zwrócić się o pomoc do miejskiego rzecznika (powiatowego) z ramienia UOKIK. 4. Od operatora należy zażądać ma piśmie wstrzymania czynności windykacyjnych do rozstrzygnięcia reklamacji lub do czasu wyjaśnienia sprawy. Jeżeli operator odmówi będzie należało rozważyć powództwo cywilne (roszczenie o zwrot bezpodstawnego wzbogacenia oraz ewentualnie o odszkodowanie). Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 października 2025 15:47 Zmodyfikowano dnia: 29 października 2025 15:47 Obejrzało: 59 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Rozumiem problem. Operator odpowiada za prawidłowe świadczenie usług. Można spróbować złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z uwagi na "włamania do telefonu". Można też podnieść rażącą dysproporcję ceny usługi w piśmie do operatora. Zachęcam do dalszego kontaktu celem analizy sprawy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 października 2025 10:30 Zmodyfikowano dnia: 30 października 2025 10:30 Obejrzało: 44 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.