Pytanie z dnia 12 listopada 2018

Wysłałam na gwarancji gitarę do sklepu muzycznego (kytary.pl), bo zepsuło się gniazdo na kabel. Zapakowałam ją w oryginalny karton i owinelam gitarę folią piankową, tą samą, którą dostałam wcześniej od nich. Kurier GLS uszkodził ja, powstały głębokie pęknięcia. Sklep odesłał gitarę, twierdząc że już nie ma sensu jej naprawiać i że to moja wina że była za słabo zapakowana. Podczas ich transportu do mnie gitara uszkodziła się jeszcze bardziej i już w żadnym stopniu nie nadaje się do użytku. Sklep wypiera się winy, kurier tak samo. Powiedzieli że nic z tym nie mogą zrobić. Czy jest jakaś szansa odzyskania pieniędzy lub nowej gitary? Jej wartość to ponad 1200zł.

Witam, Jeżeli paczka była prawidłowo zapakowana i kurier (GLS) ją uszkodził w trakcie wykonywania usługi to podmiotem odpowiedzialnym jest GLS. Wówczas można GLS pociągnąć go do odpowiedzialności odszkodowawczej - wyliczają szkodę. Pozostaje jeszcze kwestia wykazania, że taka sytuacja miała miejsce. Pozdrawiam Michał Gruchacz radca prawny

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 listopada 2018 20:25 Zmodyfikowano dnia: 13 listopada 2018 20:25

Sprawa wymaga analizy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 listopada 2018 20:43 Zmodyfikowano dnia: 25 listopada 2018 20:43

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.