wynajem mieszkania

Pytanie z dnia 28 lutego 2019

Witam, wynajmuje mieszkanie, i problem jest w prysznicu. Przy odbiorze była mowa o naprawie prysznica było to w lipcu. Prysznic został dopiero naprawiony w listopadzie, po dwóch miesiącach leci znowu z niego woda łazienka jest prawie codziennie zalana, musimy dodatkowo ogrzewać żeby cokolwiek przyschlo. Czy jest możliwość zmniejszenia opłat za mieszkanie dopóki w końcu problem nie zostanie rozwiązany.? Są na takie rzeczy przepisy? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Z opisu sytuacji wynika, iż wynajmowana nieruchomość ma wady, które utrudniają korzystanie z niej. W takiej sytuacji można skorzystać z regulacji opisanej w art. 664 Kodeksu cywilnego i złożyć oświadczenie o obniżeniu czynszu, względnie nawet odstąpić od umowy. Na marginesie pragnę wskazać, iż skoro była przeprowadzona naprawa i ponownie prysznic się zepsuł to nie jest to wada, która istniała w trakcie odbioru lokalu więc nie mamy tutaj sytuacji z paragrafu 3 opisanego przepisu.

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 lutego 2019 20:10 Zmodyfikowano dnia: 28 lutego 2019 20:10 Obejrzało: 432 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, odpowiedz na postawione pytania uzależniona jest od zapisów zawartej przez Państwa umowy najmu. Czy w umowie zostało określone, kto ponosi koszt bieżących napraw lokalu?

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 marca 2019 15:05 Zmodyfikowano dnia: 4 marca 2019 15:05 Obejrzało: 413 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.