Wymeldowanie z lokalu przez urząd miasta.

Pytanie z dnia 01 lutego 2021

Czy urząd miasta sam z siebie może bez zgody właściciela wymeldować osoby zameldowane w tym lokalu.

Owszem, urząd może wymeldować daną osobę z urzędu, jeśli poweźmie wiadomość, że ona już pod wskazanym adresem nie mieszka. Wedle ustawy o ewidencji ludności: Art. 35 [Decyzja w sprawie wymeldowania] Organ gminy, o którym mowa w art. 28 ust. 1, wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu wskazanych w art. 28 ust. 2, decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się.

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 lutego 2021 18:59 Zmodyfikowano dnia: 1 lutego 2021 18:59 Obejrzało: 227 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Tak. Istnieje możliwość, iż postępowanie o wymeldowanie może toczyć się z urzędu a więc bez wniosku właściciela. z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 lutego 2021 21:33 Zmodyfikowano dnia: 1 lutego 2021 21:33 Obejrzało: 224 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.