Wymeldowanie z lokalu przez urząd miasta.
Pytanie z dnia 01 lutego 2021
Czy urząd miasta sam z siebie może bez zgody właściciela wymeldować osoby zameldowane w tym lokalu.
Tomasz Zabiełło Radca prawny (Od 2004)
Tomasz Zabiełlo Kancelaria Radcowska Sp.k.
Al.Niepodległości 235/237/71, 02-009 Warszawa
Owszem, urząd może wymeldować daną osobę z urzędu, jeśli poweźmie wiadomość, że ona już pod wskazanym adresem nie mieszka. Wedle ustawy o ewidencji ludności: Art. 35 [Decyzja w sprawie wymeldowania] Organ gminy, o którym mowa w art. 28 ust. 1, wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu wskazanych w art. 28 ust. 2, decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się.
Podziękowałeś prawnikowi
Janusz Sawicki Adwokat (Od 1985)
Sawicki&Sawicki Adwokaci i Radcy Prawni SP
Jana Kasprowicza 20/3, 31-523 Kraków
Tak. Istnieje możliwość, iż postępowanie o wymeldowanie może toczyć się z urzędu a więc bez wniosku właściciela. z poważaniem : adw Janusz Sawicki
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.