Wymeldowanie z lokalu przez urząd miasta.

Pytanie z dnia 01 lutego 2021

Czy urząd miasta sam z siebie może bez zgody właściciela wymeldować osoby zameldowane w tym lokalu.

Owszem, urząd może wymeldować daną osobę z urzędu, jeśli poweźmie wiadomość, że ona już pod wskazanym adresem nie mieszka. Wedle ustawy o ewidencji ludności: Art. 35 [Decyzja w sprawie wymeldowania] Organ gminy, o którym mowa w art. 28 ust. 1, wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub podmiotu wskazanych w art. 28 ust. 2, decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się.

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 lutego 2021 18:59 Zmodyfikowano dnia: 1 lutego 2021 18:59 Obejrzało: 252 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Tak. Istnieje możliwość, iż postępowanie o wymeldowanie może toczyć się z urzędu a więc bez wniosku właściciela. z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 lutego 2021 21:33 Zmodyfikowano dnia: 1 lutego 2021 21:33

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.