Pytanie z dnia 14 października 2015

Witam!Pracuję w firmie będącej sp.z o.o.Od kilku miesięcy pensje są nam wypłacane na 2 lub nawet 3 raty,choć według regulaminu powinny być wypłacane 10-go każdego miesiąca.Zakład tłumaczy się trudnościami finansowymi i w pierwszej kolejności kupuje produkty potrzebne do produkcji.W tym miesiącu jednak nie dostaliśmy jeszcze nawet zaliczek a przecież też mamy swoje zobowiązania finansowe-opłaty,raty itp.,że o zwykłych codziennych zakupach nie wspomnę.Czy zakład może tak postępować a jeśli nie,to czy my-pracownicy możemy w jakiś sposób zaprotestować przeciwko takiemu traktowaniu nas,bo z miesiąca na miesiąc jest tylko gorzej z wypłatami.Z góry dziękuję za jakąkolwiek radę w imieniu załogi.

Zakład pracy nie ma prawa wypłacać pensji na raty. Mogą Państwo zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy o takim procederze. Może się Pani także zwolnić bez zachowania okresu wypowiedzenia, z winy pracodawcy, ale rozumiem że to nie jest wyjście z sytuacji.

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 października 2015 21:54

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.