Pytanie z dnia 22 października 2015

Witam!Moja umowa z Netią była ważna do czerwca br.Przedłużyłem tę umowę telefonicznie na 24 miesiące,lecz nie otrzymałem umowy na piśmie.Teraz zmieniłem operatora i wystąpiłem do Netii o przekazanie mojego numeru telefonu stacjonarnego do nowego operatora,lecz Netia twierdzi że został do mnie wysłany E-mail potwierdzający przedłużenie umowy.Przysłano mi kopię E-maila,lecz w moim komputerze nie ma żadnego śladu o nadejściu tego pisma w tym dniu o którym piszą.Grożą mi karą za zerwanie umowy,lecz ja uważam,że tej umowy nie otrzymałem w określonym czasie,uważam że to pismo którego kopię mi wysłano w dniu wczorajszym uważam za spreparowaną na poczekaniu.Pozdrawiam serdecznie,oczekując na poradę w sprawie.Władysław Łukaszek

Witam, do skutecznego zawarcia umowy przez telefon niezbędne jest uprzednie potwierdzenie treści proponowanej umowy na trwałym nośniku (np. mailowo) oraz utrwalenie oświadczenia konsumenta o zawarciu umowy (złożonego po otrzymaniu potwierdzenia) także na trwałym nośniku. Dopiero w tym momencie umowa zostanie skuteczne zawarta. Zatem w opisanej przez Pana sytuacji nie doszło do skutecznego zawarcia umowy. Jednak umowa była faktycznie przez obie strony wykonywana co może nastręczać pewne problemy. Zachęcam do kontaktu z moją kancelarią, chętnie pomogę.

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 października 2015 16:08

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.