Pytanie z dnia 25 czerwca 2018

Witam zakupiłam okulary w salonie optycznym okulary były do odbioru po 2 tygodniach po przyjeździe do domu zauważyłam odprysk na soczewce na drugi dzień okulary przyjęto do reklamacji dziś mija miesiąc a okularów brak czy mogę żądać gotówki panie pracujące w salonie twierdzą ze to wyrób medyczny i nie ma takiej możliwości okularów potrzebuję do codziennego użytku obecnie zmuszona jestem chodzić w starych okularach proszę o odpowiedz dziękuję

Dzień dobry, twierdzenia Pań pracujących w salonie są błędne. Ustawy o prawach konsumenta rzeczywiście nie stosuje się do sprzedaży wyrobów medycznych, ale nadal ma do niej zastosowanie Kodeks cywilny. Kupujący może w przypadku niezgodności zakupionej rzeczy z umową złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. W Pani przypadku nie doszło do wymiany albo usunięcia wad. Może więc Pani dostarczyć sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy (proszę udokumentować odbiór) i domagać się od razu zwrotu zapłaconej ceny. Zakładam, że dysponuje Pani potwierdzeniem oddania okularów do reklamacji. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 czerwca 2018 14:52 Zmodyfikowano dnia: 26 czerwca 2018 14:52

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.