Pytanie z dnia 18 czerwca 2018

Witam,

wystawiłam na sprzedaż suknię ślubną, otrzymałam zapytanie od p. ....... w Anglii o jej zakupie. Wysłałam na maila cenę sukienki wraz z kosztami przesyłki i po jej akceptacji takze dane do przelewu. Następnego dnia otrzymałam maila z banku Colony Bank Of Asia oo przygotowaniu przelewu i wykonaniu go po otzrymaniu potwierdzenia wysłania sukni. Suknię wysłałam do Czech zgodnie z prośbą kubującego. Po wysłaniu potwierdzenia nadania przesyłki zarówno do banku jak i do kupującego otrzymałam maila o konieczności wpłacenia kwoty 450 PLN przez MoneyGram do córki p. ...... jako International Bank Tax Charges Commission Fee - zapłaciłam. Teraz otrzymuję maile że muszę zapłacić kolejne 850 PLN żeby odblokować konto i otrzymać łączną kwotę 2350 (1100 koszt sukienki + 400 i 850). Proszę o pomoc w tej sprawie, nie mam zamiaru płacić kolejnych pieniędzy, ale nie wiem czy jest jakiś sposób żeby odzyskać swoją należność.

Dzień dobry, obawiam się, że to sprawa podobna, jak z nigeryjskimi książętami i innymi afrykańskimi spadkobiercami milionowych fortun. Pomocy proszę szukać na Policji i u rzecznika praw konsumentów, ale z nie liczyłbym na efekty.

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 czerwca 2018 14:25 Zmodyfikowano dnia: 19 czerwca 2018 14:25 Obejrzało: 372 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Obawiam, się że została Pani oszukana, a maile od rzekomych instytucji finansowych są fałszywe. Przecież to Pani miano zapłacić, więc jak to możliwe aby Pani płaciła za możliwość otrzymania zapłaty za suknię. Radzę wydrukować wszystkie te maile i przelewy i złożyć na policji zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oszustwa.

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 czerwca 2018 03:54 Zmodyfikowano dnia: 21 czerwca 2018 03:54

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.