Pytanie z dnia 05 maja 2020

Witam,
wysłałam zgłoszenie na dofinansowanie do nauki języka, zadzwoniła do mnie konsultantka. Nie przedstawiając dokładnie firmy, jedynie,że z "Projektu Subwencji 2020" przedstawiła mi ofertę, zgodziłam się na nią. Potwierdziła, że po rozmowie otrzymam maila potwierdzającego i w ciągu 2 dni kurier przywiezie materiały. Ja jednak po rozmowie przemyślałam tą decyzję i stwierdziłam, że chciałabym z niej zrezygnować,z racji tego ,że jednak nie zadowalałaby mnie taka forma nauki i dofinansowania. Oddzwoniłam, nikt nie odebrał . Napisałam maila i otrzymałam z Działu Windykacji informację zwrotną : Nie mogę przychylić się do Pani żądania.


Kodeks cywilny jasno reguluje zaistniałą sytuacje. Poniżej wyjaśnienie.

Nie odebranie przesyłki będzie skutkować nie wywiązaniem się z jej
warunków co jest sankcjonowane zgodnie z informacją którą udzielił Pani
konsultant.

W przedmiotowej sprawie gdzie dojdzie do sytuacji gdzie nie wywiązuje
się Pani z umowy zastosowanie ma poniższa podstawa:

Zastosowanie ma: art 491 § 1 k.c., zgodnie z którym jeżeli jedna ze
stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej,
druga strona może:
bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego
bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody
wynikłej ze zwłoki.

Kwota żądana do uiszczenia przez konsumenta powinna obejmować cenę
towaru, koszt przesyłki (chyba że przesyłka była określona jako darmowa)
oraz dodatkowo koszt przesyłki zwrotnej do sklepu. W przypadku braku
dojścia do porozumienia, a więc po bezskutecznym wezwaniu kupującego do
wykonania umowy można wystąpić na drogę sądową.

Nie wywiązanie się z warunków zawartej umowy wiąże się z skierowaniem
sprawy na drogę postępowania sądowego celem dochodzenia roszczeń.


Nadmieniamy iż podczas rozmowy telefoniczej jasno zaakceptowała Pani
warunki jak i kwotę. Nagrana rozmowa jest dowodem zgodnie z zawartą
umową.

Kurs został do Pani nadany i zgodnie z dyspozycją należy go odebrać oraz
uiścić stosowną opłatę w formie płatności za tzw. pobraniem dla kuriera
DPD. Nie uregulowanie płatności będzie jednoznaczne z nie wywiązaniem
się z warunków zawartej umowy gdzie zastosowanie ma powyższa podstawa
prawna.

Mając na powadze powyższe jak wyżej.

Czy w tej sytuacji nie funkcjonuje Prawo Konsumenta i możliwość odstąpienia od umowy?

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję,
Pozdrawiam

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.