Pytanie z dnia 01 grudnia 2017
Witam,
w maju tego roku podpisałem z dealerem umowę na zakup nowego auta, gdzie miałem wpłacić 30% wartości auta, z czego część tej wartość dealer zobowiązał się przyjąć jako rozliczenie mojego starego auta, które miałem mu przekazać. Reszta zapłaty miał stanowić kredyt. W dokumentach uzyskanych od dealera napisane jest, że przewidywany termin dostarczenia auta to lipiec 2017. Mamy grudzień, auta wciąż nie ma. Ja wyceniłem już swoje stare auto u dealera a resztę wymaganych środków do 30% wpłaciłem. Obecnie czekam wciąż na auto, które kupowałem jako nowe, w połowie 2017 roku. Zaraz będzie rok 2018. Czy mogę domagać się od dealera rekompensaty i jak to zrobić?
Agnieszka Kurczuk-Samodulska Adwokat (Od 2014)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Agnieszka Kurczuk-Samodulska
Pana Balcera 6B/22, 20-631 Lublin
Dzień dobry, należy wezwać dealera do wykonania umowy (dostarczenia auta) wskazując konkretny termin, a w razie niedostarczenia auta istnieje możliwość odstąpienia od umowy. W razie dalszych pytań, proszę o kontakt telefoniczny. Pozostaję do dyspozycji w zakresie opracowania odpowiedniego pisma. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kurczuk-Samodulska
Podziękowałeś prawnikowi
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, aby wskazać co dokładnie może Pan zrobić, należy się zapoznać z umową, którą Pan zawarł. Czy ustalono w niej karę umowną? Czy wie Pan jakie są przyczyny opóźnienia ze strony dealera? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz kancelariaulewicz.pl ulewicz.kancelaria@onet.eu
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.