Pytanie z dnia 11 września 2015

Witam
W dniu 03.09.2015 r. zakupiłam podręcznik do języka angielskiego w księgarni, który okazał się nie odpowiedni. W dniu 10.09.2015 roku chciałam go zwrócić, ale księgarnia nie chce towaru przyjąć mimo że upłynęło zaledwie 7 dni. Przedstawiłam paragon, a książka była nie używana a nawet nie odpakowana z folii. Sprzedawca twierdzi że nie ma żadnego przepisu prawnego, który mówi o tym iż musi towar przyjąć z powrotem. Czy to prawda i jak sobie w tej sytuacji poradzić. Nadmienię że podręcznik nie mało kosztował bo 71 zł, błąd w zakupie tkwi w złym wykazie książek przedstawionym przez szkołę.
Pozdrawiam Ewa

Sprzedawca ma rację. Jeżeli towar nie ma wad, to nie ma obowiązku jego przyjęcia z powrotem. Inaczej jest przy zakupach przez internet, gdzie może Pani zwrócić towar w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny. A może księgarnia posiada podręcznik jakiego Pani potrzebuje i zgodzi się na wymianę, a gdyby był on tańszy to np. dokupi Pani jeszcze jakąś książkę. Z dwojga złego to byłoby lepsze wyjście. Pozostaje jeszcze spróbować sprzedać książkę na allegro czy tego typu portalu, ale to może oznaczać stratę.

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 września 2015 22:08

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.