Pytanie z dnia 15 kwietnia 2021

Witam
Sprzedałem klientowi uszczelkę za 0,60zł, odbiorca założył ją na zawór na lokomotywie i po czasie zawór przeciekał w miejscu uszczelki, po odkręceniu okazało się że uszczelka jest pęknięta i klient chce mnie obciążyć karą 3000zł za wymianę tej uszczelki. Czy mogę jakoś się bronić?
Ewentualnie jak uniknąć takich sytuacji na przyszłość?

Dzień dobry, jeżeli kara umowna w kwocie 3 000 zł był zastrzeżona w umowie sprzedaży (co jest mało prawdopodobne) to jest Pan zobowiązany do jej zapłaty. Jeżeli natomiast nie było kary umownej, a była to zwykła sprzedaż detaliczna, to dochodzenie odszkodowania jest możliwe, ale wymaga wykazania przez kupującego istnienia przesłanek odpowiedzialności odszkodowawczej w postaci zawinienia, szkody i adekwatnego związku przyczynowego między zdarzeniem powodującym rzekomą szkodę a tą szkodą. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2021 22:13 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2021 22:13 Obejrzało: 446 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, pytanie zasadnicze, to czy uszczelka była przeznaczona do montażu w takim miejscu i została użyta zgodnie z jej przeznaczeniem, oraz została prawidłowo zamontowana? Kupujący przede wszystkim powinien złożyć reklamację i dostarczyć wadliwą uszczelkę. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 16 kwietnia 2021 09:02 Zmodyfikowano dnia: 16 kwietnia 2021 09:02

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.