Pytanie z dnia 06 września 2017

Witam
Sprawa dotyczy nie uznania reklamacji wniesionej jako odbiorca przesyłki pocztowej .Paczka zawierała szklany żyrandol który został stłuczony prawidłowo wg.mnie zabezpieczona zgodnie w wytycznymi poczty z opisem ostrożnie .Na poczcie nie otwierałam paczki dopiero w domu gdzie stwierdziłam że jest uszkodzony natychmiast wykonałam telefon na ten sam urząd aby dowiedzieć się co mam zrobić w takiej sytuacji.Telefonicznie pani sprawdziła że rzeczywiście odebrałam paczkę i udzieliła mi informacje że jako odbiorca mogę zgłosić szkodę i nie muszę przywozić paczki na pocztę wystarczy druk reklamacje internetem i zatrzymać opakowanie bo może będą chcieli je zobaczyć oczywiście mam je do chwili obecnej .Przed upływem 30 dni(28) otrzymałam odmowną odpowiedz ,że nie odnotowano mojego zgłoszenia uszkodzenia paczki na poczcie a ja ją odebrałam bez zastrzeżeń tym samym domniemają ze wina leży po stronie wysyłającego bo źle zapakował żyrandol. Nadmieniam ,ze przesyłka została ubezpieczona .Proszę o informacje jak mam udowodnić że przesyłka była dobrze zabezpieczona czy zdjęcia opakowania wystarcza?przysługuje mi 14dni na odp.Na jakie przepisy mogę sie powołać pisząc odwołanie?Czy mając od nadawcy ośw.o zrzeczeniu sie prawa do roszczeń mogę wystąpić jako odbiorca do ubezpieczenia pomimo że minął już miesiąc od szkody?z góry dziękuje za wszelkie wskazówki i odpowiedz pozdrawiam

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.