Pytanie z dnia 27 września 2016

Witam serdecznie! W trzy osoby jesteśmy odpowiedzialni za magazyn. W trakcie mojego dwutygodniowego urlopu za porozumieniem stron zwolniono moją koleżankę. W dniu jej odejścia nie przeprowadzono inwentaryzacji, mnie o żadnej inwenturze też nie poinformowano. Pod koniec urlopu złożyłem wypowiedzenie z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia. Obecnie znajduje się na chorobowym. Czy pracodawca po tym czasie ma prawo przeprowadzić inwentaryzacje i za ewentualnie niedobory obciążyć mnie?? Czy pracodawca pisemnie musi mnie o takiej inwenturze powiadomić najlepiej pisemnie? Dodam, że na miejsce koleżanki jest inna osoba, która prowadzi cały obrót dokumentów w systemie…

Szanowny Panie, jeśli przez cały wspomniany przez Pana okres nie przebywał Pan w pracy. I jednocześnie Pana absencja była spowodowana legalnymi działaniami (pójściem na urlop wypoczynkowy, a następnie urlop zdrowotny), to raczej nie ma obaw, iż pracodawca obciąży Pana za jakiekolwiek niedobory, które powstały w tym okresie. Pracodawca mógłby dochodzić od Pana odpowiedzialności (na podstawie art. 114 Kodeksu pracy), jeśli jest w stanie wykazać, iż w trakcie kiedy przebywał Pan w pracy, doszło do niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych (i wykaże Pana odpowiedzialność), wskutek czego pracodawca poniósł szkodę. Jeżeli zatem niedobory powstałyby w trakcie, kiedy wykonywał Pan pracę, to istotnie pracodawca może pociągnąć Pana do odpowiedzialności, o ile spełniony zostanie wskazany powyżej warunek. Nie wydaje się natomiast, aby pracodawca musiał Pana zawiadamiać o przeprowadzeniu inwentaryzacji magazynu – jak rozumiem jest to czynność, która w Państwa przedsiębiorstwie ma charakter bieżący (nie jest to inwentaryzacja w rozumieniu Ustawy o rachunkowości).

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 września 2016 22:52

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.