Pytanie z dnia 28 lipca
Witam serdecznie. Proszę o pomoc. W czerwcu tego roku sprzedałam mieszkanie i spisałam protokół zdawczo odbiorczy w którym znajdował się m.in stan licznika wody zimnej. Protokół ten dostała spółdzielnia mieszkaniowa i wystawiła rachunek za wodę na 1800 zł ( za 3 miesiące od kwietnia do czerwca). Kiedy poszłam wyjaśnić do spółdzielni tak wysoki rachunek powiedzieli mi że od grudnia 2023 roku, kiedy został zamontowany nowy licznik nie działa im telemetria i nie mogli odczytać stanu wody zimnej. Mimo iż co 3 miesiące przez prawie dwa lata nie mogli odczytać stanu wody zimnej, w ciągu tego okresu nie wezwali mnie do spisania stanu licznika fizycznie, ani nie skontaktowali się ze mną. Zgłaszali ten problem do firmy która zajmuje się zdalnym odczytywaniem stanów, ale poza wymianą e-maili nic nie zrobili aby wyegzekwować od nich możliwość odczytu. Co teraz mogę zrobić w tej sprawie? Czy spółdzielnia może ponieść jakieś konsekwencje z tego tytułu? Czy będę musiała teraz zapłacić te 1800 zł mimo, że to oni zaniechali swojego obowiązku? Dodam, że w tym czasie wynajmowałam mieszkanie i teraz nawet nie mam jak ściągnąć tych pieniędzy od moich byłych lokatorów.
Sylwia Zalewska Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Sylwia Zalewska
Błażeja 6e/19, 61-608 Poznań
Dzień dobry, sugeruję wysłać pismo do spółdzielni listem poleconym, kierując w nim pytani, w jaki sposób spółdzielnia obliczyła tą kwotę (żeby wszystko było na piśmie, a nie ustnie), a następnie (w zależności od uzyskanej odpowiedzi) drążyć temat. Jeżeli Pani nie zapłaci zapewne spółdzielnia skieruje sprawę do sądu o zapłatę (wówczas przyda się korespondencja papierowa i argumenty, o których Pani pisze dalej w swoim pytaniu). Z poważaniem, Sylwia Zalewska, radca prawny
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.