Pytanie z dnia 22 sierpnia 2016
Witam serdecznie
Potrzebuję porady prawnej a mianowicie rok temu zakupiłam łóżko.
Gwarancja na zakupione łóżko wynosiła rok dokładnie zakończy się z
końcem września; od tego czasu łóżko było dwa razy naprawiane w tej
chwili od tygodnia jest trzeci raz na reklamacji (chodziło o wadliwe
sprężyny i strasznie trzeszczy) dziś dzwoniłam do Pani zajmującą
się moją sprawą i Pani poinformowała mnie, że w łóżku będzie
wymienione wszystko prócz materiału. Nurtuje mnie pytanie czy jeśli
łóżko jest po raz kolejny naprawiane reklamacja jest uzasadniona czyli
przyjęta do realizacji to czy nie jest tak że okres ochrony gwarancyjnej
w momencie dostarczenia do mnie łóżka nie powinien biec od nowa ? Bo
Pani przez telefon powiedziała mi, że zostanie tylko wydłużony o ten
okres przez który łóżku przebywa w naprawie. Proszę mi też
powiedzieć czy ja jako klient mam prawo żądać zwrotu pieniędzy ,
ewentualnie wymiany na całkiem nowe łóżko ?
Proszę o odpowiedź.
Patrycjusz Miłaszewicz Radca prawny (Od 2016)
Kancelaria Radcy Prawnego Patrycjusz Miłaszewicz
Plac Bolesława Chrobrego 13/2, 56-200 Góra
Witam, stosownie do art. 581 § 1 kodeksu cywilnego w przypadku gdy gwarant dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od zwrócenia rzeczy naprawionej. Proszę mieć na uwadze, iż stosownie do art. 579 § 1 k.c. "Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.", a zatem należy zwrócić uwagę na art. 560 k.c., który przewiduje prawo do odstąpienia od umowy, żądania obniżenia ceny, a także żądania wymiany rzeczy na wolną od wad. Pozdrawiam Patrycjusz Miłaszewicz
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.