Pytanie z dnia 03 kwietnia 2017

Witam serdecznie, chciałbym zaciągnąć porady prawnej.
Otóż mieszkam w nowym bloku z 2015 roku. Problemem jest to iż w mieszkaniu jest słyszalny dźwięk windy, temat ten był przerabiany ze spółdzielnią mieszkaniową która umywa ręce. Krakdźwig - dystrybutor windy wymieniał napęd windy i inne rzeczy które nie przyniosły skutku. Był u nas w mieszkaniu sanepid i robił badanie poziomu dźwięku, które wykazało iż dźwięk słyszalny jest w normie (zabrakło +/- 2-3 decybeli aby przekroczyło normy. niestety dźwięk windy jest najbardziej słyszalny w salonie z aneksem a badanie było robione w pokoju, a to dlatego, iż w polskich normach nie jest wyznaczony maksymalny poziom dźwięków dla salonu z aneksem, jedynie osobno w salonie, osobno w kuchni. Dlatego moje pytanie brzmi czy mam jakieś prawa do roszczeń? Mieszkanie z żoną oglądaliśmy kiedy jeszcze winda nie działała, problem wynikł dopiero po formalnym zakupie/wyremontowaniu mieszkania i zamieszkaniu. Mieszkanie nie sąsiaduje bezpośrednio z szybem windy. Od ściany mieszkania do windy jest obszar ok 1,5m klatki schodowej. Czy mogę się ubiegać o jakikolwiek zwrot pieniężny, gdyż mieszkanie straciło na wartości i atrakcyjności. Co jeszcze mogę zrobić, aby spółdzielnia zajęła się tą sprawą. Mieszkanie jest jeszcze objęte gwarancją w akcie notarialnym a brzmi ono tak:
1. Deweloper udziela Nabywcy gwarancji na Lokal Mieszkalny oraz Garaż:
a) na wykonane lementy nośne na okres 36mies. od daty sporządzenia protokołu zdawczo - odbiorczego potwierdzającego wydanie Nabywcy Lokalu Mieszkalnego, Komórki i Stanowiska Postojowego w posiadanie,
b) na pozostałe prace budowlane na okres 36mies. od daty sporządzenia protokołu zdawczo - odbiorczego potwierdzającego wydanie Nabywcy Lokalu Mieszkalnego, Komórki i Stanowiska Postojowego w posiadanie,
c) na zamontowane urządzenia na okres obowiązywania gwarancji udzielonych przez ich producentów oraz na warunkach przez nich określonych

2. Deweloper przenosi na Nabywcę wierzytelności z tytułu gwarancji producentów i dostawców urządzeń i elementów wyposażenia lokali
3. Deweloper w okresie gwarancji zobowiązany będzie przystąpić do usuwania wad Lokalu Mieszkalnego oraz Stanowiska Postojowego, w terminie 7 dni od daty zawiadomienia przez stronę kupującą o wystąpieniu wad.
4. Strony umwaiają się, iż czas, w którym wady zostaną usunięte wynosi 30 dni od upływu czasu reakcji lub rozpoczęcia usuwania wad, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, chyba że z przyczyn niezależnych od Sprzedającego termin ten ulegnie przedłużeniu, nie dłużej jednak niż 3 miesiące.


bardzo proszę o pomoc i odpowiedź.
pozdrawiam

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.