Pytanie z dnia 15 listopada 2018

Witam, prowadzę małą sprzedaż internetową. W ciągu pięciu lat zebrałam same pozytywne komentarze i wysoką punktację wśród klientów. Ostatnio Pan napisał mi negatywny komentarz a mianowicie:
"wykonane z słabego materiału"
"Produkt nie był elegancko zapakowany"
Napisałam do Pana, iż nie zgadzam się z taką opinią i aby uargumentował taką opinię. Pan nie odpisał. Nie mam możliwości odpowiedzi na ten komentarz publicznie. Uważam, ze negatywnie wpływa na wizerunek mojej firmy. A ja używam najlepszych materiałów i nie zgadzam się z tą opinią. Proszę o poradę co mogę zrobić.


Pozdrawiam

Witam. W takiej sytuacji przysługuje prawo do żądania usunięcia przez kupującego komentarza lub do zamieszczenia sprostowania. Należy wezwać go pisemnie do takiej czynności, uzasadniając to faktem, że opinia nie jest zgodna o obiektywną prawdą i wpływa negatywnie na postrzeganie sprzedawcy i jego dochody. Jeżeli kupujący nie uczyni tego na skutek wezwania wówczas pozostaje skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego (powództwo cywilne).

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 listopada 2018 10:04 Zmodyfikowano dnia: 16 listopada 2018 10:04

Witam, jeśli zna Pani dane adresowe autora komentarza, możemy sformułować pisemne wezwanie do autora komentarza, jeśli stwierdzimy, że komentarz narusza Pani dobre imię. W przypadku naruszenia dóbr osobistych (art. 22 i 23 kodeksu cywilnego) może Pani żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. Może Pani również żądać usunięcia skutków naruszenia, złożenia oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie - tzw. sprostowania. Na zasadach przewidzianych w kodeksie można również żądać zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny. Jesteśmy gotowi przygotować stosowne pismo w Pani imieniu, jeżeli zdecyduje się Pani powierzyć tę czynność naszej Kancelarii. Z poważaniem Justyna Zyga-Kisieliński Radca prawny Kancelaria ZYGA&CHAMBERS Kancelaria Prawna Rachunkowość Ubezpieczenia ul. Gwiaździsta 8/3 Wrocław

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 listopada 2018 14:26 Zmodyfikowano dnia: 21 listopada 2018 14:26

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.