Pytanie z dnia 25 lutego 2016

Witam. Prowadzę komis samochodowy, sprzedałam samochód który klient po oględzinach u mechanika chce mi zwrócić. Jaka jest procedura jeśli ja nie zgodzę się na przyjęcie tego samochodu, gdyż on zapoznał się ze stanem faktycznym i podpisał fakturę z pieczątką - iż zapoznał się ze stanem faktycznym pojazdu i zwrotów nie ma.

Zasadnicze pytanie, dlaczego klient chce zwrócić samochód, rozumiem, że chodzi o wady fizyczne na tyle istotne, że nie może go używać, ponadto zakładam, że nabywcą był konsument. Nabywca powinien skorzytaś z przepisów o rękojmi konsumenckiej i złożyć najpierw oświadczenie o odstąpieniu od umowy z podaniem przyczyny, następnie wezwać Pana do zwrotu ceny i odebrania samochodu wraz z przynależnościami. Jeżeli się Pan do tego nie zastosuje, to może Pana pozwać o zwort pieniędzy, musi odwodnić skuteczne prawnie odstąpienie od umowy, odwołując się do przepisów o rękojmi za wady. Żeby się upewnić, czy ma szansę, konieczne jest poznanie całego stanu faktycznego i prawnego dot. sprzedaży samochodu, podpisanych dokumnetów i wiedzy stron o wadach, stąd polecam bezpośredni kontakt z prawnikiem.

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 lutego 2016 13:19

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.