Pytanie z dnia 25 lutego 2016

Witam. Prowadzę komis samochodowy, sprzedałam samochód który klient po oględzinach u mechanika chce mi zwrócić. Jaka jest procedura jeśli ja nie zgodzę się na przyjęcie tego samochodu, gdyż on zapoznał się ze stanem faktycznym i podpisał fakturę z pieczątką - iż zapoznał się ze stanem faktycznym pojazdu i zwrotów nie ma.

Zasadnicze pytanie, dlaczego klient chce zwrócić samochód, rozumiem, że chodzi o wady fizyczne na tyle istotne, że nie może go używać, ponadto zakładam, że nabywcą był konsument. Nabywca powinien skorzytaś z przepisów o rękojmi konsumenckiej i złożyć najpierw oświadczenie o odstąpieniu od umowy z podaniem przyczyny, następnie wezwać Pana do zwrotu ceny i odebrania samochodu wraz z przynależnościami. Jeżeli się Pan do tego nie zastosuje, to może Pana pozwać o zwort pieniędzy, musi odwodnić skuteczne prawnie odstąpienie od umowy, odwołując się do przepisów o rękojmi za wady. Żeby się upewnić, czy ma szansę, konieczne jest poznanie całego stanu faktycznego i prawnego dot. sprzedaży samochodu, podpisanych dokumnetów i wiedzy stron o wadach, stąd polecam bezpośredni kontakt z prawnikiem.

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 lutego 2016 13:19 Obejrzało: 573 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.