Pytanie z dnia 14 lipca 2017

witam

prosze o informacje gdzie należy złozyc wniosek za opozniony lot i w jakim terminie dziękuje

Witam, w pierwszej kolejności powinien Pan złożyć reklamację u przewoźnika.

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 lipca 2017 16:04 Zmodyfikowano dnia: 15 lipca 2017 16:04

Witam. W pierwszej kolejności wniosek o odszkodowanie lub inne roszczenia należy złożyć do przewoźnika. O tym jakie roszczenia przysługują pasażerowi decyduje m.in. wielkość opóźnienia, długość lotu, a także wystąpienie winy przewoźnika. Po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika można wnieść skargę do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (w sytuacji dużego opóźnienia lotu). Roszczenia z umowy przewozu przedawniają się z upływem roku licząc od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 lipca 2017 16:38 Zmodyfikowano dnia: 18 lipca 2017 16:38

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.