Pytanie z dnia 28 lipca 2017

Witam, pracuje w sklepie sportowym na stanowisku sprzedawca-kasjer, pracuje ze mna pewien mężczyzna, jest on na stanowisku-starszy sprzedawca, jest on moim przelozonym tylko jeżeli w sklepue nie ma kierowniczki. Moj problem zaczal sie miesiac temu, owy pan obgaduje mnie i innych nowych, nie jest pomocny, odzywa sie do mbie wulgarnia, wydaje bezsensowne polecenia służbowe np"masz zdjac wszystkie piłki ze ściany i założyć je ponownie" albo "rozkręć rower i złóż go ponownie". Kiedy układałem sklep na koniec dnia, przyszedł do mnie z pretensjami ze układam go za dokładnie i zagroził mi ze bede musiał przyjść w dniu wolnym i ułożyć go ponownie. On, swoją prace wykonuje wolno i niedokładnie, kiedy mu to powiedziałem, przeklnal mi w tearz i sobie poszedł. Czuje sie przez niego zniszczony psychicznie i nie mam motywacji do tej pracy. Jestem na umowie o prace na okres próbny, bardzo prosze o pomoc.

Opisane zachowanie jest przykładem mobbyingu, który jest zakazany, a pracodawca który dopuszcza w środowisku pracy do takich zachowań swoich lub swoich podwładnych ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą względem pracownika podlegającego takim praktykom. Należy się udać do kierownika sklepu i złożyć skargę na starszego sprzedawcę. Jeśli to nie pomoże można złożyć skargę do Inspekcji Pracy, albo złożyć pozew. Powinien Pan zgromadzić jakieś dowody na tego typu zachowanie. Proponuje żeby w przypadku, w którym żąda od Pana określonego zachowania zwrócił się Pan do niego o wydanie takiego polecenia na piśmie. Ma Pan do tego prawo i zwykle to pomaga. W sklepie powinien być również monitoring, który może pokazać negatywne zachowania.

Odpowiedź nr 1 z dnia 31 lipca 2017 10:39 Zmodyfikowano dnia: 31 lipca 2017 10:39

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.