Pytanie z dnia 07 sierpnia 2018

Witam. Pracuje od 19 lipca na umowę zlecenie w budce z lodami. Niedawno dolaczyla do pracy druga pracownica. Mamy problem z szefowa ponieważ 15 sierpnia mamy przyjść do pracy. Myślałysmy z koleżanka że będziemy mogły pracować we dwie w tym dniu (co juz się zdarzało) gdyż będzie większy ruch. Niestety szefowa nie wyraziła zgody. I teraz jest problem ponieważ ani ja ani kolezanka nie możemy się dogadac co do pracy w tym dniu. Co więcej szefowa oburzona mowi ze będzie płacić normalna stawkę za ten dzień a nie podwyzszona, tak jak robila np z wynagrodzeniem za niedziele. I tu nasuwa się pytanie czy ja albo koleżanka mamy obowiazek pracować w tym dniu ( wolnym od pracy) bo jesteśmy na umowie zlecenie a nie umowie o pracę, czy wtedy tylko i wylacznie pracodawca może otworzyć tą budke i w niej pracować? Bardzo proszę o odpowiedź, nie wiem co mam zrobić w tej sytuacji.

Dzień dobry, umowa zlecenia może zawierać zupełnie inne postanowienia dot. wymiaru czasu pracy, aniżeli przewiduje to kodeks pracy. Zleceniodawca nie ma obowiązku zapłaty dodatkowego wynagrodzenia za pracę w dni ustawowo wolne od pracy. Oczywiście wiele zależy od konkretnych postanowień umowy. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 sierpnia 2018 13:39 Zmodyfikowano dnia: 8 sierpnia 2018 13:39

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.