Pytanie z dnia 27 października 2018

Witam, pracowałam na umowę zlecenie w Call Center. Chciałabym zapytać, czy zleceniodawca mógł mnie zwolnić z dnia na dzień nie informując mnie o tym? Cała firma wiedziała, tylko ja nie dostałam o tym żadnej informacji, dopóki nie przyszłam do pracy po dniu wolnym. Drugie pytanie: czy w/w zwolnienie mnie z pracy na żądanie mailowe kontrahenta o odsunięcie mnie od konkretnego projektu sprzedażowego jest zgodne z prawem? Nie zawierałam umowy z kontrahentem tylko z pełnomocnikiem reprezentującym Call Center. Dodatkowo, mam w umowie informację, że okres wypowiedzenia wynosi 30 dni kalendarzowych i "rozwiązanie umowy przez zleceniodawcę z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie powoduje powstania odpowiedzialności odszkodowawczej wobec zleceniobiorcy" - czy można to rozumieć jako: niezachowanie okresu wypowiedzenia powoduje taką odpowiedzialność? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Dzień dobry, tak, pracodawca miał prawo rozwiązać umowę zlecenia (umowy cywilnoprawne nie są chronione tak jak stosunek pracy), natomiast może Pani z tego tytułu dochodzić od niego odszkodowania na podstawie art. 471 KC za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie umowy. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 października 2018 11:43 Zmodyfikowano dnia: 29 października 2018 11:43

Zależy co jest przyczyną zwolnienia? Nie pisze Pani o tym , ale może chodzi o jakieś niewłaściwe zachowanie, np. zwyzywanie klienta przez telefon czy inne niezachowanie standardów?

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 października 2018 02:25 Zmodyfikowano dnia: 30 października 2018 02:25

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.