Pytanie z dnia 12 listopada 2016
Witam. Na Olx zakupilam telefon. Transakcja przebiegala pozytywnie, osobiście. W domu okazało się, że telefonu nie idzie w ogóle naładować. Sprzedający ukrył ten fakt. Nie odbiera telefonu, zablokował nr, z którego się z nim kontaktowaliśmy. Probowaliśmy dodzwonić się z innego nr tel. i tam jest już sygnał. Fakt ten świadczy, że sprzedający ma coś na sumieniu wobez nas. Nie mamy żadnego dowodu zakupu, aukcja ściągnięta z Olx. Zakupu dokonywaliśmy w trójkę, ale czy możemy poświadczyć slownie transakcję. Pozostał nam jedynie nr tel., którego sprzedający nie odbiera. Co możemy zrobić?
Dzień dobry, sposób postępowania zależy od tego kto jest stroną transakcji, czy mamy do czynienia z osobą fizyczną czy też z przedsiębiorcą? Jeżeli była to osoba fizyczna to wówczas możecie Państwo złożyć reklamację najpóźniej w ciągu miesiąca od zauważenia wady, jednakże nie później niż rok od daty zawarcia transakcji. Od sprzedawcy, którym jest osoba fizyczna, możemy domagać się usunięcia wady. Reklamacja powinna być sporządzona w formie pisemnej i zawierać kopię dowodu kupna przedmiotu, w zaistniałej jednak sytuacji rozumiem iż raczej nie posiadacie państwo paragonu ani umowy na piśmie? Oczywiście umowa ustna jest równie ważna. Jeżeli to nie poskutkuje pozostaje jeszcze Państwu droga sądowa.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.