Pytanie z dnia 19 listopada 2018

Witam moja mama zakupiła samochód osobowy i mimo zapewnień sprzedającego okazuje się już następnego dnia po zakupie wadliwy tzn auto do tej pory ponad 2 tyg stoi na serwisie po zakupie następnego dnia okazało się że jest mało oleju w silniku lusterko zewnętrzne nie grzeje i silniczek z tego lusterka spalony następnie zaczęła szwankować elektryka w pojezdzie i na dodatek mam jeszcze problem z instalacją LPG bo auto gaśnie na wolnych obrotach sprzedający zapewniał moją mamę że auto jest w bdb stanie mam nawet zapisana strony z ogłoszeniem sprzedaży auta że jest w 100%sprawne po poinformowaniu o tych okolicznościach sprzedający stanowczo zaprzeczył że to niemożliwe auto było sprawne itp i że nie zwróci mi kosztów po naprawie tych w/w usterek wręcz straszy moja mame żeby się skontaktowała z jego adwokatem a to przecież moja mama jest poszkodowana i ja sprzedający oszukał a nie my co można zrobić w tym przypadku pozdrawiam

Dzień dobry, należy skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi. Art. 560 KC szczegółowo opisuje te uprawnienia, jak i tryb ich wykonywania. W braku porozumienia, pozostanie droga sądowa. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 listopada 2018 14:51 Zmodyfikowano dnia: 20 listopada 2018 14:51

Przysługuje w takiej sytuacji odszkodowanie za kwotę poniesioną tytułem naprawy auta. Jeżeli odmówi wypłaty sprzedawca, należy wytoczyć powództwo o zapłatę należnej kwoty.

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 listopada 2018 15:00 Zmodyfikowano dnia: 24 listopada 2018 15:00

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.