Pytanie z dnia 15 lutego

Witam, mam taki problem. Zamówiłem telefon o wartości 4099 złotych 06.02 w jednym z popularnych sklepów internetowych i natychmiast dokonałem płatności całej kwoty za pomocą BLIK-a. Po dwóch dniach przesyłka dotarła do mnie, ale paczka zawierała telefon uszkodzony. Złożyłem reklamację i skontaktowałem się z obsługą klienta przez czat 08.02, gdzie poradzono mi zamówienie nowego telefonu z odbiorem i opłatą w sklepie oraz zwrot uszkodzonego telefonu. Zapewniono mnie, że pieniądze zostaną zwrócone natychmiast, a ja będę mógł nimi zapłacić za nowy telefon w sklepie. W piątek wieczorem udałem się do sklepu. Spotkał mnie doradca, wyjaśniłem mu całą sytuację. Przyniósł zamówiony przeze mnie telefon, spojrzał na ten z uszkodzonym opakowaniem, który przywiózłem, i na ten nowy, który zamówiłem, i podał mi nowy telefon, mówiąc, że są one identyczne i możemy zrezygnować z procedury zwrotu pieniędzy i nowej opłaty za zamówiony telefon, a on sam wszystko odpowiednio odnotuje w systemie, dzięki czemu nie muszę już się o nic martwić.Zauważyłem, że w moim koncie w sklepie zaznaczono status "Zamówienie nieodebrane". Innymi słowy, zwróciłem uszkodzony telefon konsultantowi, a on dał mi nowy - ten, który zamówiłem z odbiorem i opłatą w sklepie. Dziś zauważyłem zwrot pieniędzy na moim koncie bankowym za ten uszkodzony telefon. W tej sytuacji postępowałem zgodnie z instrukcjami konsultantów, ale chciałbym się upewnić, czy istnieje jakaś kara, jeśli nie zgłoszę sklepowi, że otrzymałem zwrot pieniędzy za telefon, który oddałem konsultantowi, chociaż tego nie powinno być? Czy powinienem w ogóle o tym informować, czy poczekać, aż sklep sam zauważy błąd i się ze mną skontaktuje? Uważam, że nie jestem winny ich pomyłki.

Dzień dobry, jest Pan zobowiązany zwrócić środki bo jest to świadczenie nienależne. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 lutego 2024 10:57 Zmodyfikowano dnia: 16 lutego 2024 10:57 Obejrzało: 36 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.