Pytanie z dnia 14 lutego 2017

Witam,
mam taki problem: sprzedałam 15-letni samochód. W momencie sprzedaży był sprawny - kupujący przejechał nim do domu 600km. Po upływie niespełna miesiąca otrzymałam pismo, że auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i kupujący żąda pokrycia kosztów naprawy, albo wystąpi o odstąpienie od umowy z tytułu wady. Ja odpisałam na to pismo że uszczelka pod głowicą to część która się zużywa, że to nie jest wada, to efekt eksploatacji auta w takim wieku. Ja jako sprzedawca nic nie zataiłam-nie wiedziałam o zuzywającej się uszczelce. Zgodnie z art.564 KC nie odpowiadam za usterki, który wynikły w czasie późniejszym, o których nie wiedziałam. Dziś przyszła odpowiedź, że Kupujący nie akceptuje mojego stanowiska i skieruje sprawe do sądu.
Proszę o Państwa zdanie - kto ma racje? Co robić?

Dzień dobry, oczywiście kupujący nie musi się zgadzać z Pani argumentacją i może wystąpić z pozwem do sądu, ale w sytuacji gdy jedyną wadą jest zepsucie się uszczelki pod głowicą po miesiącu użytkowania pojazdu, ma Pani duże szanse na wygranie sporu. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 lutego 2017 14:13 Obejrzało: 489 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani, proszę o przesłanie skanu umowy sprzedaży i wzajemnych pism, które zostały wysłane przez strony umowy sprzedaży. Uszczelka pod głowicą to element, który niszczy się z upływem określonego czasu (dłuższego niż miesiąc). Do sprawy sądowej należy się odpowiednio przygotować. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 14 lutego 2017 17:11

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.