Pytanie z dnia 11 lipca 2017

Witam mam pytanie doznałam wypadku na chodniku który podlega urzędowi miasta, zgłosiłam szkodę do ubezpieczalni w której urząd ma wykupioną polisę, ubezpieczalnia wymagała dokumenty, więc cały komplet dostarczyłam, teraz otrzymuje pismo iż "W uzasadnieniu powyższego pragnę poinformować, iż *** zobowiązane jest do zapłacenia określonego w umowie odszkodowania za szkody wyrządzone osobom trzecim, wobec których odpowiedzialność za szkodę ponosi Ubezpieczający lub Ubezpieczony pod warunkiem zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (art. 822 kodeksu cywilnego).
Informujemy, że Urząd Miasta na dzień szkody nie posiadał w *** umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej," co mam w takiej sytuacji zrobić?jak mam ubiegać się o odszkodowanie w takim przypadku

Witam, proszę o kontakt, wskażemy ścieżkę postępowania. Miasto ponosi odpowiedzialność niezależnie od tego czy posiadało w czasie zdarzenia ubezpieczenie czy nie. Fakt zawarcia umowy ubezpieczenia ma jedynie znaczenie dla ustalenia kto powinien należne odszkodowanie zapłacić - miasto czy ubezpieczyciel. Pozdrawiam, Katarzyna Zdunek

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 lipca 2017 18:38 Zmodyfikowano dnia: 11 lipca 2017 18:38 Obejrzało: 505 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.