Pytanie z dnia 11 września 2015

Witam, mam pytanie dot. prawa pracy.
Otóż od 1 września 2012 roku podjęłam pracę w Organizacji pozarządowej na stanowisku kierownik biura. Umowę o pracę miałam na czas określony do 30 listopada 2012 roku, (3 miesiące okres próbny). Sprawdziłam się i z dniem 1 grudnia 2012 roku dostałam umowę o pracę na czas nieokreślony.
W 2014 roku w lutym dowiedziałam się, że jestem w ciąży, powiadomiłam pracodawcę. Od połowy czerwca 2014 roku przebywałam na zwolnieniu lekarskim. 23 września 2014 roku urodziłam synka. Zwolnienie lekarskie miałam do 20 września 2014 roku. Dnia 21 września 2014 roku trafiłam do szpitala. Po wyjściu ze szpitala złożyłam pracodawcy wniosek o urlop macierzyński od 21 września 2014 r. (od dnia w którym trafiłam do szpitala). Wniosek przyjął, ale napisał że urlop macierzyński przysługuje mi od urodzenia dziecka tj od 23 września 2014r., a dzień 22 września tj. poniedziałek
wstawił mi jako nieobecność w pracy usprawiedliwiona ( jak mogłabym być w pracy jak byłam w szpitalu?). Ale tu nie chodzi o to. Urlop macierzyński mam do 21 września 2015 roku. Chodzi mi o to, iż będąc na urlopie macierzyńskim (pełnie funkcję kierownika biura) w organizacji Prezes (pracodawca) przeprowadził konkurs na dyrektora. Dyrektor został wybrany, została nim koleżanka która pełniła obowiązki kierownika. Ten konkurs został ogłoszony na dwa miesiące przed moim powrotem do pracy. Moje pytanie jest takie: Czy to jest zgodne z prawem? Zaznaczę że obowiązki kierownika i dyrektora są takie same (dyrektora są bardziej rozbudowane, ale to jest to samo). Chcę jeszcze powiedzieć, że Prezes(pracodawca) w prasie opisał że nie ma kto kierować biurem (a przecież była koleżanka która zastępowała mnie). Mam umowę na czas nieokreślony. Proszę powiedzieć jak to jest, nie wiem już na czym stoję. Idę do pracy 21 września i na dzień dobry otrzymuję wypowiedzenie umowy.....
Czekam na odpowiedź .
Serdecznie pozdrawiam
Katarzyna

W sytuacji przez Panią opisaną dla ochrony przez ewentualnym wypowiedzeniem proponowałabym złożenie pracodawcy wniosku o obniżenie etatu na podstawie art. 186 (7) k.p. nie więcej jednak nić do połowy etatu. Wniosek składa się na 2 tygodnie przed rozpoczęciem pracy w obniżonym wymiarze czasu pracy, a pracodawca taki wniosek musi uwzględnić. W okresie pracy w obniżonym czasie pracy nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę z pracownikiem chyba że nastąpi likwidacja zakładu pracy lub upadłość lub zachodzą przesłanki dyscyplinarnego zwolnienia.

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 września 2015 13:39 Obejrzało: 337 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.