Pytanie z dnia 19 grudnia 2017
Witam
Mam pewien problem ze sprzedawcą, który nie uznał reklamacji obuwia (konkretnie chodzi o buty).
Opiszę sytuację:
Kupiłem je na aukcji allegro 2016-04-25, gwarancja 24-miesięczna.
"Buty skrzypią podczas chodzenia oraz prawy but jest jakby ciaśniejszy od lewego (obdarcie z tyłu pięty)."
Tak im napisałem w formularzu zwrotu i zaznaczyłem tam że chcę zwrot pieniędzy i podałem tam numer konta.
Dziś mi odesłali te buty z opinią, cytuję:
"W wyniku dokonanych oględzin reklamowanego obuwia istotnych zasadnych, ukrytych wad jakościowych nie stwierdzono.
Występujęce zmiany w obuwiu są wynikiem postępowania procesu zużywania się wyrobu, jaki zachodzi w indywidualnych warunkach eksploatacji, w tym urazów mechanicznych.
W badanym przypadku obuwie wykazuje znaczny stopień zużycia, zniszczenia, całkowity brak konserwacji i poszanowania.
Natomiast różnice w wielkośczy czy tęgości obuwia jest usterką jawną i należy ją zgłosić sprzedawcy niezwłocznie, bez śladów użytkowania wyrobu.
W świetle powyższych ustaleń sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru.
Reklamacja bezzasadna"
Czy da się coś w tym przypadku zrobić?
Z mojej perspektywy buty są jeszcze na gwarancji więc dla mnie to jest typowa cwaniacka próba uchylenia się od odpowiedzialności sprzedawanych wyrobów.
Pozdrawiam
Krzysztof
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.