Pytanie z dnia 15 listopada 2017

Witam ,
Mam do Państwa pytanie dotyczące umów zawieranych przez e-mail.
Właśnie otworzyłam działalność, która zajmuje się produkcją.
Prowadzę sklep internetowy z moimi produktami. W związku z coraz większym zainteresowaniem moimi produktami, zaczęłam dostawać propozycje od firm, które chciałyby się w nie zaopatrywać. Ze względu na lokalizację tych osób w grę wchodzi tylko umowa zawierana drogą elektroniczną. Pomyślałam o mailu. Na swojej stronie stworzyłam zakładkę "współpraca" gdzie zamieściłam wszystkie niezbędne informacje w tym regulamin dla przedsiębiorców (nie jest jeszcze widoczna).
Stworzyłam katalog moich produktów w pdf oraz formularz zamówienia w którym umieściłam niezbędne informacje.

Zastanawia mnie czy umowa zawarta w ten sposób jest ważna? Czy ma moc prawną? Nie ma tam podpisu osoby kupującej towar. Wiadomość jest wysłana z jego maila i tylko to świadczy o tym, że to zamówił.
Pomyślałam o pewnej opcji. Mianowicie, klient wypełnia taki formularz, drukuje go i podpisuje, następnie skanuje i wysyła mi mailem. Spotkałam się z wieloma opiniami, że to utrudnia cały proces zamawiania i jest nie potrzebne.
Czy podpis jest konieczny? Czy umowa jest ważna bez niego?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Dzień dobry, podpis nie jest konieczny i umowy zawarte przez niego również są ważne. Proszę o informację czy będzie Pani zawierała umowę tylko z przedsiębiorcami (firmami) czy też z konsumentami? Z poważaniem Marcin Kamiński

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 listopada 2017 07:45 Zmodyfikowano dnia: 20 listopada 2017 07:45

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.