Pytanie z dnia 23 października 2018

Witam, kupiłam na olx skórzaną kanapę za którą zapłaciłam ok. 900zł. Przed zakupem pytałam z czego zrobiona jest kanapa- dostałam w wiadomości na portalu informację, że to skóra naturalna. Obejrzałam kanapę, zapłaciłam 240zł za transport do mojego mieszkania. Po tygodniu chcąc oddać kanapę do czyszczenia dowiedziałam się, że jest zrobiona z ekoskóry. Chciałam zwrócić kanapę, Sprzedający stwierdził, że odda mi pieniądze za kanapę, ale muszę zapłacić za jej transport powrotny. Czy mam prawo żądać zwrotu kosztów transportu w obydwie strony, albo chociaż pokrycia kosztów odesłania kanapy do Sprzedającego? Wina jest ewidentnie po jego stronie- mam dowód w postaci korespondencji co do oszustwa na temat materiału.

Dzień dobry, zgodnie z art. 561[2] KC: § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 października 2018 14:21 Zmodyfikowano dnia: 24 października 2018 14:21

Sprzedający oprócz ceny zakupu musi tez zwrócić Pani koszty transportu rzeczy w obie strony. Jeśli sam odbierze kanapę, to tylko za koszty wysyłki do Pani. Proszę zagrozić mu sądem. Proszę poczytać przepisy o rękojmi w kodeksie cywilnym.

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 października 2018 23:31 Zmodyfikowano dnia: 24 października 2018 23:31

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.