Pytanie z dnia 06 maja 2017
Witam, Jestem zatrudniona na pełny etat. W związku z odejściem z pracy innej pracownicy, pracodawca wysyła mnie do swojej siedziby (oddalona 30 km od mojego miejsca pracy), gdzie muszę wykonywać obowiązki zwolnionej pracownicy nie zgodne z zakresem moich obowiązków. Stąd też moja praca we właściwym miejscu pracy jest zaniedbana. Nie mam fizycznej możliwości pracować w dwóch miejscach na raz.W jeden dzień jestem w siedzibie w drugi w moim miejscu pracy i tak w kółko. Dodatkowo pracodawca nakazuję pracować w swojej siedzibie w weekendy. proszę o poradę jak to rozwiązać.
Kamil Zieliński Radca prawny (Od 2003)
Kancelaria Prawna Kamil Zieliński
Narutowicza 11/14, 70-240 Szczecin
Pani sprawa opiera się na postanowieniach umowy o pracę i zapisów o miejscu jej świadczenia. Jeśli tym miejscem jest jedna miejscowość to pracodawca nie może wysyłać Pani do pracy w 2 miejscowości bez zmiany umowy o pracę. Nie dotyczy to jednak wyjazdów służbowych - z tym że one nie mogą być stałe i muszą mieć incydentalny charakter. Praca w weekendy nie jest dopuszczana w podstawowym systemie czasu pracy ale jest dozwolona w niektórych równoważnych systemach, musielibyśmy sprawdzić Pani zapisy umowy i regulaminu pracy (o ile jest).
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz Marczak Radca prawny (Od 2013)
Kancelaria Radcy Prawnego Tomasz Marczak
Szkolna 1, lok. 103, 61-832 Poznań
Witam Panią, w pierwszym rzędzie sugeruję odbyć rozmowę z pracodawcą. Powiedzieć o swoich zastrzeżeniach. Jeśli nie uda się dojść do porozumienia może Pani zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy. Pozdrawiam, r.pr. Tomasz Marczak
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.