Pytanie z dnia 06 maja 2017

Witam, Jestem zatrudniona na pełny etat. W związku z odejściem z pracy innej pracownicy, pracodawca wysyła mnie do swojej siedziby (oddalona 30 km od mojego miejsca pracy), gdzie muszę wykonywać obowiązki zwolnionej pracownicy nie zgodne z zakresem moich obowiązków. Stąd też moja praca we właściwym miejscu pracy jest zaniedbana. Nie mam fizycznej możliwości pracować w dwóch miejscach na raz.W jeden dzień jestem w siedzibie w drugi w moim miejscu pracy i tak w kółko. Dodatkowo pracodawca nakazuję pracować w swojej siedzibie w weekendy. proszę o poradę jak to rozwiązać.

Pani sprawa opiera się na postanowieniach umowy o pracę i zapisów o miejscu jej świadczenia. Jeśli tym miejscem jest jedna miejscowość to pracodawca nie może wysyłać Pani do pracy w 2 miejscowości bez zmiany umowy o pracę. Nie dotyczy to jednak wyjazdów służbowych - z tym że one nie mogą być stałe i muszą mieć incydentalny charakter. Praca w weekendy nie jest dopuszczana w podstawowym systemie czasu pracy ale jest dozwolona w niektórych równoważnych systemach, musielibyśmy sprawdzić Pani zapisy umowy i regulaminu pracy (o ile jest).

Odpowiedź nr 1 z dnia 6 maja 2017 13:23 Zmodyfikowano dnia: 6 maja 2017 13:23 Obejrzało: 309 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam Panią, w pierwszym rzędzie sugeruję odbyć rozmowę z pracodawcą. Powiedzieć o swoich zastrzeżeniach. Jeśli nie uda się dojść do porozumienia może Pani zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy. Pozdrawiam, r.pr. Tomasz Marczak

Odpowiedź nr 2 z dnia 9 maja 2017 17:46 Zmodyfikowano dnia: 9 maja 2017 17:46

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.