uszkodzony towar,reklamacja,zakupy przez internet

Pytanie z dnia 10 grudnia 2018

Zamówiłam chlebak przez Internet. Przyszedl uszkodzony. Sklep zaproponowal mi rabat 12zl lub zwrot. Towar mam zwrocic na swoj koszt i jeszcze otrzymam zwrot rowniez za towar bez kosztow wysylki. A więc place 2 przesylki, poniewaz wyslano mi uszkodzony towar :/

Dzień dobry, Sprzedający nie ma racji. Z kodeksu cywilnego: Art. 561[2] [Dostarczenie rzeczy przez kupującego] § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. (...) § 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad. Art. 561[3] [Koszty wymiany lub naprawy] Z zastrzeżeniem art. 561[1] § 2 i 3 koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 grudnia 2018 12:44 Zmodyfikowano dnia: 11 grudnia 2018 12:44

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.