Upadłość konsumencka.

Pytanie z dnia 15 kwietnia 2020

Witam. Mam pytanie odnośnie wniosku o upadlosc konsumencka. Co zrobić jeśli wysłałam wniosek 21.03.2020 i nie jest jeszcze rozpatrzony( dzwoniąc do sadu dowiedziałam się że może jeszcze nawet miesiąc minąć do rozpatrzenia wniosku.) A wierzyciele cały czas dzwonią i straszą komornikiem. Nie wiem co robic w tej sytuacji z wierzycielami, czy powiedzieć im o tym, że złożyłam taki wniosek czy czekać.
Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję serdecznie.
Marzena

Proszę poinformować wierzyciela o wniosku i czekać. Niestety ze względu na obecną sytuację epidemiczną nie jest możliwe szybsze rozpoznanie wniosku - sąd musi wyznaczyć posiedzenie, a na chwilę obecną żadne sprawy się nie odbywają. Kancelaria Adwokacka Adwokat Sandra Kowalczyk, tel. 609 650 839, e-mail: san.kowalczyk@gmail.com, strona www: adwokat-kowalczyk.com

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2020 17:44 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2020 17:44

Prosze napisać do wierzycieli, że został złożony wniosek.

Odpowiedź nr 2 z dnia 15 kwietnia 2020 18:26 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2020 18:26 Obejrzało: 287 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, jeżeli jest Pani niewypłacalna to nie ma powodu, aby nie informować o tym wierzycieli, z chwilą ogłoszenia Pani upadłości wszystkie toczące się postępowania ulegają umorzeniu lub zawieszeniu a wierzyciele nie mają możliwości innego dochodzenia należności niż zgłoszenie wierzytelności do postępowania. Nawet w obecnej sytuacji nazbyt natarczywe stosowanie technik windykacyjnych może zostać uznane za nękanie.

Odpowiedź nr 3 z dnia 16 kwietnia 2020 10:23 Zmodyfikowano dnia: 16 kwietnia 2020 10:23

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.