Pytanie z dnia 14 listopada 2017

Ubezpieczyciel od dnia wpłynięcia wniosku szkody (tj. 3.10.2017) ma 30 dni na rozpatrzenie decyzji (tj. 3.11.2017). Wg ich dokumentu termin ten został zachowany, jednak decyzję wysłał listem poleconym 4 dni później tzn 7.11.2017 i to po mojej interwencji u ubezpieczyciela? Decyzja jest odmowna wypłaty odszkodowania. W takim przypadku co jest podstawą prawną uznania racji ubezpieczyciela termin wydania decyzji, czy jej wysłania?

Dzień dobry, nie liczy się data podjęcia decyzji tylko data jej wysłania. Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, iż ubezpieczyciel nie rozpatrzył reklamacji w terminie i zgodnie z przepisami powinien uwzględnić żądanie. Proszę złożyć jeszcze raz reklamację powołując się na ustawę o rzeczniku finansowym, tj. na art. 8 w związku z art. 6. Ustawa o Rzeczniku Finansowym "Art. 6. Odpowiedzi, o której mowa w art. 5 ust. 1, należy udzielić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem." Art. 8. W przypadku niedotrzymania terminu określonego w art. 6, a w określonych przypadkach terminu określonego w art. 7, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta." Z poważaniem Marcin Kamiński

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 listopada 2017 19:27 Zmodyfikowano dnia: 20 listopada 2017 19:27 Obejrzało: 183 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.