Pytanie z dnia 19 stycznia 2017

Szanowni Państwo,
Od ponad dwóch lat jestem zatrudniony na umowę o pracę w firmie na stanowisku przedstawiciel handlowy. W tym miesiącu dostałem informacje , iż nie dostane wynagrodzenia za miesiąc grudzień 2016 gdyż firma jest stratna i pracodawca uchyla się od wypłaty wynagrodzenia. Umowa o pracę jest zawarta na czas określony do maja 2017 roku. Obecnie przebywam na zwolnieniu lekarskim od 19.01.2016 do 29.01.2016 . Proszę o informację/poradę gdzie mam się zwrócić i jakie są dalsze moje kroki odnośnie zaistniałej sytuacji? Dziękuję i pozdrawiam

Dzień dobry, najlepiej zwrócić się do sądu. Pozdrawiam, radca prawny Rafał Kowalczyk

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 stycznia 2017 17:15

Szanowny Panie, najlepiej zacząć od powiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy. Może Pan też wysłać pracodawcy wezwanie do wypłaty zaległego wynagrodzenia pod rygorem skierowania sprawy do sądu, a jeżeli to nie poskutkuje to pozostaje złożenie pozwu o zapłatę do sądu. Z poważaniem, radca prawny Izabela Jaworska-Turla

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 stycznia 2017 20:31

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.